Other Blog

درباره سایت
Other Blog

مطالب خواندنی و مهیج دنیای وب

چگونه میتوانیم بدن خود را ریست کنیم
بازدید : ۲۶۲ تا

دانشمند‌ان تصور می‌کنند که با مطالعه روی الگوهای تنفسی انسان، دلیل آه کشیدن را کشف کردند.
ما «آه» می‌کشیم تا با تنظیم مجدد الگوهای تنفسی، خستگی را از تن خارج کرده و دستگاه تنفسی خود را انعطاف‌پذیر و در حالت ارتجاعی نگه داریم. در این پژوهش 8 مرد و 34 زن مورد مطالعه قرار گرفتند که تی‌شرت‌هایی مجهز به حسگر به تن داشتند که این حسگرها تنفس، ضربان قلب و سطح دی‌اکسیدکربن این افراد را طی 20 دقیقه آرام نشستن ثبت می‌کرد.
تغییرات خاصی که در طی یک دقیقه در لحظه «آه» کشیدن ایجاد می‌شد و می‌توانست موافق یا مخالف فرضیه تنظیم کننده مجدد یا به اصطلاح «ری ست» شدن در اثر عملکرد «آه» کشیدن باشد و اکنون آنها تصور می‌کنند که جواب خود را پیدا کرده‌اند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که حرکات تنفسی قبل و بعد از آه کشیدن، متفاوت هستند و به این ترتیب این فرضیه تایید شد که آه کشیدن در واقع سیستم تنفسی را «reset» می‌کند.

گفتنی است:«فرضیه تنظیم کننده مجدد» مبتنی بر این ایده ارائه شده که نفس کشیدن یک حرکت پویای ارثی است که با تمام انواع فاکتورهای داخلی و خارجی میزان اکسیژن مورد نیاز ما را تغییر داده و ریه‌های ما را سالم نگه داشته و آماده فعالیت می‌کند.

نظرات
نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید